dissabte, 5 de setembre del 2015

Sobre el projecte #XarxaLlibre referent a la gratuïtat de llibres de text

Ací us presentem una explicació del pla #XarxaLlibre presentat per la Generalitat Valenciana referent a la gratuïtat de llibres de text. Aquesta explicació ens va arribar per correu de la federació d'AMPAS de València (FAPA). 

A més col·loquem enllaços al comunicat oficial de la conselleria d'educació i a diverses ressenyes de premsa.


--------------------------    EXPLICACIÓ DE FAPA    ----------------------------------------------


Resum sobre el projecte #XarxaLlibre presentat ahir:

Te un pressupost de 100 milions d’euros que es finançarà a parts iguals entre la Generalitat, Diputacions i Ajuntaments.

Cóm s’ha de demanar l’ajuda?

1.    Durant el primer trimestre, els pares han de sol·licitar la devolució dels 100 primers euros en el seu Ajuntament presentant el justificant de compra dels llibres. Estem pendents de quan s’obrirà el termini per a presentar la documentació, us avisarem.
2.    Al finalitzar el curs, en juny, tot aquell que aporte els llibres al centres en bones condicions, se’ls pagarà fins a 100 euros, de forma que l’import total serà de fins 200 € per alumne.

Un exemple, si els llibres tenen un cost de 170 € a l’inici de curs, es donaran 100 i al lliurar els libres al centre a final de curs, els 70€ restants.

Amb estos llibres es crearà el Banc de llibres que permetrà la gratuïtat dels llibres per al curs 2016/2017

A qui va adreçada?

- Alumnes d’ensenyament obligatori en centres sostinguts amb fons públics (públics i concertats)

- Els que no utilitzen llibres també rebran l’ajuda en concepte de matèria curricular (tablets…)

Què passa si algú no vol participar?

Res, pagarà els seus llibres i no rebrà cap ajuda.


La Conselleria s’ha compromès a facilitar-nos els materials pedagògics per a poder explicar el projecte a les AMPA però encara no hem rebut res.

A més, ha convidat a la Confederació Gonzalo Anaya a participar de la Comissió de treball amb tota la Comunitat Educativa per a poder desenvolupar el projecte però encara no ens han convocat.


En estos moments, soles tenim constància de les declaracions fetes en roda de premsa ahir per la qual cosa entenem que hem de funcionar com fins ara en la DISTRIBUCIÓ de llibres de text per al curs 2015/2016, elaborant un rebut en concept de distribució dels llibres de texts del alumne _________________ i si el pagament et realitza mitjançant la transferència bancària també adjuntar el justificant bancari al rebut emès per l’AMPA.

Són mesures que entenem seran vàlides a l’hora de justificar les despeses per l’adquisició dels llibres de text i així li ho farem saber al Conseller d’Educació.

Recordeu, MOLT IMPORTANT: Sota cap concepte, l’AMPA emet cap factura. Nosaltres NO VENEM ELS LLIBRES, sols ELS DISTRIBUIM, per la qual cosa no els facturem. Les distribuïdores o les editorials són les que emeten la factura global a l’AMPA.

Os mantindrem informats de totes les novetats al respecte. Com sempre, restem a la vostra disposició,

------------------------------------    PREMSA  -------------------------------------------------------------------

Nota de la web de Conselleria d'Educació


Diario Levante

Diario Las Provincias







2 comentaris:

Unknown ha dit...

hola bon dia
la meua pregunta es que li hem comprat els llibres per a la xiqueta a una alumna del any anterior de cince y me faria falta comprar uns llibres que no els tenim , ahon els tinc que demanar ? i tambe saber si mos podem beneficiar de les ajudes dels 200 euros per comprar els llibres ? gracies

Javi Viñals ha dit...

Puesdes comprar libros sueltos, el formulario te permite elegir los libros que quieres y los que no.
En cuando a las ayudas de hasta un maximo de 100 € + 100 € si se devuelven en perfectas condiciones, nosotros solo hacemos recibo de lo que distribuimos nosotros.
Entiendo tu problema pero creo que estas cosas no están bien clarificadas por la consellería.