dilluns, 20 de setembre del 2010

FAQ AMPA Jaume I d'Alcàsser

Hem redactat un FAQ sobre l'AMPA com ajuda i guia per a les noves incorporacions a l'escola:


Benvinguts, pares i mares dels xiquets de 3 anys.

Aquesta nota és per a aquells que no teniu més fills en altres cursos de l’escola i vullgeu fer-se socis de l’AMPA per tal de que conegueu els avantatges de ser soci.

Que és l’AMPA?
L’associació de tots els pares i mares participa en la gestió de l’escola a través dels seus components que també formen part del Consell Escolar i del Consell Escolar Municipal, així com de les diferents comissions (convivència, pedagògica, econòmica i de menjador) que tracten temes específics. Aquesta participació consisteix en informar-se, proposar, decidir, criticar o recolzar en les problemàtiques que afecten a l’escola i per tant als seus alumnes.

Com funciona l’AMPA?
L’estructura de l’AMPA és la següent:
  • El conjunt de socis és reuneix en l’assemblea un mínim de dues vegades per curs (inici i fi), i és precisament aquesta assemblea qui pren les decisions principals i qui dona el vist i plau a la gestió de la junta.
  • La junta es composa per tots aquells socis que voluntàriament volen adquirir alguna responsabilitat i/o assistir com a vocal a les reunions mensuals i prenen decisions menors.
  • La presidenta és el cap de l’AMPA i qui la representa.

Com es finància l’AMPA?
A través de la quota dels socis, la venda de llibres de text, les subvencions de les administracions públiques (Ajuntament i Conselleries) i subvencions d’altres órgans (Coop. Alcàsser).

Com es gasta el pressupost?
  • Posant en marxa els serveis extraescolars i gestionant-los (el socis tenen un cost inferior), com son les activitats extraescolars de divendres vesprada (psicomotricitat, anglés, mecanografia...) les de migdia (valorat). Enguany posiblement posarem en marxa una nova activitat de treball en fang. S’ha iniciat el servei de ludoteca per a les vesprades de setembre i juny. L’escola matinera (de 7:30 a 9:30) que funciona des de fa dos anys i de la qual podeu fer ús puntualment, o de seguit, qualsevol. Encara que tots aquests serveis son pagats pels pares dels usuaris, es fa un descompte per als socis, i si no hi ha suficients usuaris per a mantindre el servei, l’AMPA fa un esforç econòmic amb l’empresa que presta el servei per tal de mantindre’l.
  • La subvenció de les 2 o 3 excursions que es fan anualment. L’AMPA paga el transport dels socis i els pares les activitats.
  • La col·laboració econòmica per a peticions concretes com completar biblioteques d’aula, o de material per a l’aula de música.
  • L’organització de “L’escola de pares” amb unes 6 o 7 sessions per curs de xerrades d’interés per a les mares i pares en relació a l’educació dels fills.
  • La distribució gratuïta de la camiseta de la volta a peu entre els socis.
  • El sopar de fi de curs per a alumnes, pares i mares socis, amb la festa d’adéu dels alumnes de sisè i la col·laboració dels de cinquè.



Que has de fer per a convertir-te en soci?
Pagament de la quota anual de soci. al compte de l'AMPA 3082 1364 11 3185975426, per import de 25 € per família, independentment del nombre de fills. No oblideu omplir el qüestionari adjunt per a completar les dades de soci, i deixar còpia dels dos documents a la bústia de l’AMPA ( només entrar al hall de l’escola a l’esquerra).

Que pots fer una vegada sigues soci?
Col·labora i participa. Fica’t en contacte amb algun membre de la junta (si no en coneixes cap escriu-nos al correu o pregunta a les mestres) i acudeix a la pròxima reunió, després decideix si vols prendre responsabilitats i ajudar als teus fills i als dels demés. T’esperem.

L’AMPA